Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

john@vanhoof-erp.nl Offline
#1 Gepost : dinsdag 24 januari 2017 22:58:03(UTC)
john@vanhoof-erp.nl

Rang: Newbie

Groep: Registered

Ik heb een drietal woekerpolissen lopen die allemaal zijn afgesloten bij dezelfde tussenpersoon. Deze polissen stammen uit 1995 en 2002. Zoals aangegeven op deze site heb ik die tussenpersoon een stuitingsbrief gestuurd. Zij wijzen elke aansprakelijkheid af omwille van de volgende redenen:
(1) Het is een standaardbrief die onvolvoende concreet aan hun adres is
(2) Als intermediair kunnen zij alleen die informatie verstrekken die door hun verzekeraar ter beschikking is gesteld
(3) De termijn voor stuiten is overschreden

Moet ik hier op reageren? En zo ja, met welke boodschap?
Bijlagen:
170112 Stuitingsbrief - Reactie Guijt.zip 3,886 KB, aantal downloads: 3.

je mag geen attachments bekijken/downloaden. Registreer jezelf
Gerber Offline
#2 Gepost : woensdag 25 januari 2017 11:13:32(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Hallo John, ik de brief staan (persoons-)gegevens van u en van het kantoor van de tussenpersoon. Ik zou de brief weghalen want dat is wel zo netjes. En de brief herplaatsen met onherkenbaar gemaakte gegevens.

Persoonlijk (ik ben slechts lid van woekerpolis.nl) zou ik er niet op reageren. Maatschappijen of tussenpersonen reageren altijd met turbotaal om druk te zetten op de polishouder weet ik uit ervaring.
U hebt in de brief, standaard of niet, aangegeven wat uw bezwaren zijn. Punt.

Wat opvalt in de reactie van uw tussenpersoon is dat men geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor de door hun verstrekte producten maar die verantwoordelijkheid doorschuift naar de verzekeraar.
Lekker makkelijk, maar zo werkt het natuurlijk niet!

Maar goed, u hebt gestuit en hoeft er verder niks mee. Met reageren schiet u niets op. Als uw producten in een proces voor een rechtbank belanden dan neemt deze ongetwijfeld de rechtmatigheid van het stuitingsproces mee.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.