Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Hans-Peter Offline
#1 Gepost : zondag 7 september 2014 15:25:48(UTC)
Hans-Peter

Rang: Newbie

Groep: Registered

Sinds het schandaal van de woekerpolissen en de rol daarbij van tussenpersonen in zijn volle omvang bekend is geworden, is bij mij het vertrouwen weg in verzekeraars én van financieel adviseurs, met hun keurmerken.

Maar telkens worden gedupeerden aangeraden om met een adviseur te bekijken wat er aan je woekerpolis gedaan kan worden.

Bij welke betrouwbare adviseur kan ik terecht? Welke adviseur kan ik vertrouwen dat hij/zij zich niet door belangen bij verzekeraars laat leiden? Is er een witte lijst van adviseurs die ik kan raadplegen?
Gerber Offline
#2 Gepost : maandag 8 september 2014 9:34:04(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Hallo Hans-Peter, ik kan me de twijfels goed voorstellen. Ik heb zelf ook geen adviseur. Maar het ligt voor de hand dat je tegenwoordig eerder een onafhankelijk advies krijgt dan vroeger. In het verleden was er provisie voor de tussenpersoon in een polis verdisconteerd. Die had er alle belang bij om polissen met een zo hoog mogelijke provisie te slijten. Tegenwoordig kan dat niet meer. Je betaalt een tarief voor advies rechtstreeks aan de financieel adviseur.
Wellicht kan de info op de site van de Autoriteit Financiële Markten je verder helpen.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.