Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

fransvandervalk Offline
#1 Gepost : woensdag 4 november 2015 14:30:07(UTC)
fransvandervalk

Rang: Newbie

Groep: Registered

Beste allemaal,

In 1995 2 certificaten koersplan genomen voor een x bedrag per maand voor 15 jaar.
In 2005 (nadat overheid instellingen verplichtte inzage eens per jaar te geven van opbouw) geschrokken van de na 10 jaar gespaarde inleg.
Beide spaarplannen in 2005 afgekocht.
Enkele maanden later me aangesloten bij koersplandewegkwijt. Na 9 jaar procederen (ja echt, Aegon heeft het zo lang kunnen rekken)een compensatie gekregen voor verzwijgen hoge premie overlijdensrisico door Aegon)
Heeft het nog zin om ingeschreven te staan bij Woekerpolis om beloofde rendement door Aegon van 10. 12 of 14 % op te eisen?
Aegon heeft nooit gewaarschuwd dat rendement ook wel een 6,4 of 2 % kon worden.Of zelfs negatief!,
Gerber Offline
#2 Gepost : donderdag 5 november 2015 11:23:32(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Hallo Frans, ik was zelf ook lid van Koersplandewegkwijt en heb compensatie ontvangen.
Die compensatie voor de hoge kosten van een ORV is veel hoger dan niet leden van Koersplandewegkwijt ontvangen hebben. Daar zit voor die niet-leden nog de nodige rek.

Er is geen sprake van 'beloftes' als het gaat om percentages van rendementen.
Want dan zou er immers sprake zijn van een gegarandeerde eindopbrengst van het product. Er zijn wel voorbeeldrendementen voorgespiegeld, maar dat is wat anders.
En om nou te zeggen dat we zelf geen aandeel hadden in onze ideeën over rendementen van een beleggingsproduct gaat m.i. veel te ver.

Als ik het goed begrijp procedeert Woekerpolis.nl niet alleen tegen de kosten van een ORV of genoemde percentages, maar op de manier waarop de risico's zijn weergegeven en andere effecten die op deze site te vinden zijn.
Persoonlijk denk ik dat het wel zin heeft om ingeschreven te staan.
Maar of het zin heeft gehad weet je pas achteraf.
fransvandervalk Offline
#3 Gepost : vrijdag 30 juni 2017 16:27:06(UTC)
fransvandervalk

Beste,

In verleden (vanaf 2005) 2 x een stuitingsbrief (aangetekend) naar Aegon verstuurd.
Ik weet dat dit om de 5 jaar moet, echter sinds ik lid ben woekerpolis.nl (2014?) dacht ik gelezen te hebben dat deze stuitingsbrief automatisch via woekerpolis is geworden.
Laatste stuitingsbrief dateert december 2011 en is dus ongeveer anderhalf jaar verlopen. Of is deze nog van kracht sinds ik voor verlopen stuitingsbrief lid ben van woekerpolis.nl
Heeft het nog zin om nu nog een stuitingsbrief naar Aegon te sturen?
Amanda Offline
#4 Gepost : donderdag 6 juli 2017 8:11:10(UTC)
Amanda

Groep: Registered, Administrators
Netherlands

Hallo Frans, het is altijd goed om ook zelf een stuitingsbrief te versturen. Dit dient telkens binnen een termijn van 5 jaar te gebeuren. Omdat uw laatste brief van 2011 is, heeft het versturen van een nieuwe brief geen zin meer. U bent te laat. Maar gelukkig heeft de vereniging voor haar leden collectief de verjaring gestuit richting alle verzekeraars. U kunt dus nog steeds aanspraak maken op een vergoeding van Aegon.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.