Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

baloutje2008 Offline
#1 Gepost : vrijdag 9 september 2016 12:15:02(UTC)
baloutje2008

Rang: Newbie

Groep: Registered

Hallo,

Ik heb sinds 1996 een overlijdens risico verzekering bij reaal
nu loopt deze af op 1 december 2016 heb bij reaal gevraagd of
deze polis ook af te kopen is en volgens hun niet nu verplichten ze mij
om een nieuwe polis af te sluiten wat ik niet wil want ik hoef niet dubbel
verzekerd te zijn en vraag ik me af of dit ook een woekerpolis is ze zeiden wel
je kunt hem opzeggen en dan hoef je geen premie meer te betalen makkelijk om dat te zeggen
en dan was alles afgesloten maar kreeg ook me betaalde premie niet terug ik kan toch geen 20 jaar premie door mijn neus laten boren help mij aub ik weet nu niet wat ik moet doen alvast bedankt!
Gerber Offline
#2 Gepost : vrijdag 9 september 2016 13:12:00(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Hallo, hebt u een adviseur? Zo ja, laat u dan voorlichten door die adviseur.
Uw ORV loopt op 1 december af schrijft u. Vanaf 1996 tot dat moment hebt u zich verzekerd tegen het overlijden van uzelf of iemand anders die u heeft aangemeld.
U hebt niet gespaard maar een verzekering afgesloten dus. Op 1-12-2016 loopt de verzekering af en vervalt dus ook de dekking.
De premies krijgt u uiteraard niet terug. U krijgt immers ook geen premies terug van een inboedelverzekering of autoverzekering als u geen schade hebt gehad.
Het is geen woekerpolis want daarbij gaat het om beleggingsverzekeringen. En u belegt niet.
Ik zou de verzekering gewoon door laten lopen en eens goed nadenken of u nog wel een nieuwe ORV nodig hebt. U schrijft over 'verplichten' vanuit Reaal van een nieuwe verzekering. Waarom? Is daar een reden voor als bijv. een hypotheek?

Hier staat info over uw ORV https://www.reaal.nl/kla...ijdensrisicoverzekering/
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.