Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Catlover Offline
#1 Gepost : dinsdag 24 januari 2017 20:32:37(UTC)
Catlover

Rang: Newbie

Groep: Registered

Ik heb in 1997 een levensverzekering afgesloten bij de verzekeringsunie, later stad Rotterdam en inmiddels ASR.
Deze zou uitkeren bij overlijden van mijn man of mijzelf of na 20 jaar indien wij beiden nog in leven zijn.
Half maart loopt deze af en gelukkig leven wij nog.

Nu staat er over het bedrag van uitkeren indien beiden nog in leven zijn het volgende:

Bij het in leven zijn van beide verzekerden op de einddatum van de verzekering wordt een bedrag uitgekeerd dat wordt opgebouwd met de opbrengsten voortvloeiend uit belegging van de reserve van de verzekering als omschreven in de voorwaarden recht op renteparticipatie RPR1.

Naam van de verzekering is niet specifiek er staat gewoon levensverzekering.

Nu heb ik gevraagd wat de waarde is op 15-03-2017 en die is 4 euro!
Nu heb ik geen hele hoge maandpremie 16,25 maar ik heb wel 20 jaar betaald voor een verzekering die nu dus niks meer waard is.

Volgens mij valt dit niet onder een woekerpolis maar ik weet het niet zeker dus vandaar mijn topic hier.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 24 januari 2017 20:34:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gerber Offline
#2 Gepost : woensdag 25 januari 2017 10:50:26(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Hallo, bij woekerpolissen gaat het over beleggingsverzekeringen. Als ik uw verhaal zo lees heeft u die niet. U heeft zich verzekerd tegen overlijden. Dat is wat anders dan sparen of beleggen. Zo verzeker je je ook tegen diefstal maar je de premies gaan niet in een spaarpot en je krijgt ze ook niet terug als je geen schade geleden hebt.
Als u of uw man wat overkomen zou zijn een maand na het afsluiten van de polis dan zou het volledige afgesproken bedrag uitgekeerd zijn.
Er bestaan ook levensverzekeringen waarbij kapitaal opgebouwd wordt maar dat lees ik niet in uw bericht. Dat zou dan zeker ik uw polis moeten staan.
Wat betreft het bedrag van de renteparticipatie zou ik bij ASR navraag doen over het resultaat, inhoudingen en kosten.
Catlover Offline
#3 Gepost : woensdag 25 januari 2017 18:19:49(UTC)
Catlover

Rang: Newbie

Er wordt bij ons bij leven ook uitgekeerd volgens de polis, alleen er staat nergens een duidelijk bedrag alleen de zin die ik er neer gezet heb.

Bij het in leven zijn van beide verzekerden op de einddatum van de verzekering wordt een bedrag uitgekeerd dat wordt opgebouwd met de opbrengsten voortvloeiend uit belegging van de reserve van de verzekering als omschreven in de voorwaarden recht op renteparticipatie RPR1.

Ik weet ook zeker dat we dat afgesproken hadden omdat wij toen beiden begin 20 waren en we wel zekerheid voor elkaar wilden hebben als 1 van ins beiden zou overlijden maar er ook een grote kans was dat we na 20 jaar beiden nog zouden leven.

Nu blijkt het dus om 4 euro te gaan.

Het contact met asr loopt echt heel traag.
Ik moest de email die ik kreeg als niet verzonden beschouwen omdat er ook een totaal verkeerde naam boven stond.
Maar het ging wel om ons polisnumner, bij telefonisch contact kunnen ze het bedrag niet zien, en ik heb zelf stappen moeten ondernemen omdat vanuit asr niemand bericht verstuurd heeft over de afloop van de verzekering terwijl dat wel zou moeten gebeuren.
Ik wacht dus nu weer op het vervolg.

Ik weet wel dat het bij asr een puinhoop is, bij het overlijden van mijn broer ging er ook van alles mis en liep het contact ook moeizaam en traag, ik ben er toen anderhalf jaar mee bezig geweest.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 25 januari 2017 18:29:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.