Welkom op het forum van de Vereniging Woekerpolis.nl! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Florijn Offline
#1 Gepost : donderdag 7 september 2017 8:56:45(UTC)
Florijn

Rang: Newbie

Groep: Registered

Ik heb gisteren een brief gekregen van Aegon dat mijn beleggingsverzekering van koersplan 31 december afloopt. daarvoor heb ik dan 25 jaar lang 50 gulden betaald dus @22.69 per maand. Wat ik dan totaal heb betaald na 25 jaar is €6807,-. Ik krijg per 31-12-2017 €7299,02 en als ik eind van dit jaar nog leef €207,55 overlevingswinst. Dit betekent dat ik zo'n €700,- meer krijg dan mijn totale inleg over 25 jaar. Als ik mijn inleg gewoon op de bank had gezet (zeker met de hoge rentes in het verleden zou ik beslist meer rendement hebben.

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon het meegestuurde formulier invullen met bankrekening etc. en het bedrag uit laten keren of zijn er betere opties?

Vast bedankt voor jullie advies

Jeroen
Gerber Offline
#2 Gepost : vrijdag 8 september 2017 8:26:57(UTC)
Gerber

Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Hallo Jeroen, als de looptijd verstreken is wordt het kapitaal uitgekeerd. Daar zijn verder geen opties. Koersplan is geen spaarproduct, maar een beleggingsproduct. En zo'n product heeft nu eenmaal risico's zoals bijvoorbeeld economische malaise. Maar uw opgebouwde kapitaal is meer dan triest inderdaad.

Het resultaat van het product had een stuk hoger uit kunnen pakken als er geen sprake was geweest van (verborgen)hoge kosten en andere mankementen.

Deze website staat vol met informatie daarover en aanmelden voor compensatie is zeker zinvol.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.